Hanzhong2012.reismee.nl

Terug naar Xian!

Na afscheid te hebben genomen van de mensen van de dienst 'Foreign Affairs' zijn we vandaag vroeg vertrokken vanuit Hanzhong. Opnieuw reden we over de gloednieuwe snelweg, maar deze keerrichting Xian.

Om 14.00 uur zijn we aangekomen in de immense stad Xian, een stad van wereldformaat. We brachten een bezoek aan het historisch museum vanShaanxi. Een inspirerende plaats met historische objecten uit de tijd dat Xian nog de hoofdstad van China was.

Een opvallend gebouw met aandacht voor al zijn bezoekers, zo waren er een aantal voorbehouden parkeerplaatsen voor personen met een handicap, werden doorheen het gehele gebouw voorzieningen getroffen om het museum en zijn verhaal zo toegankelijk mogelijk te maken. Zo waren er diverse mulitmediatoepassingen, hellende vlakken voor rolstoelgebruikers, braïlleschrift in de liften. Het enige dat we misschien nog misten, waren voldoende rustplaatsen voor minder mobiele mensen.

Daarna werden we naar het hotel gebracht waar we nog even de tijd kregen om ons voor te bereiden opde officiële ontvangst vanwege de Directeur-Generaal van de provinciale dienst 'Foreign Affairs'.

Vanavond inpakken en ons voorbereiden op de lange reis terugvia Bejing naar Brussel en Turnhout.

Leen Van den Putte

net op het nieuws vernomen dat er een samenwerkingsakkoord werd afgelsoten tussen Vlaanderen en China ivm uitwisselingen tussen docenten en studenten. Voor elk Vlaamse student die naar China gaat, zal er een Chinese student naar België komen. Biedt mogelijkheden binnen onze samenwerking met Hanzhong, zeker aangezien uitwisselingen tussen studenten al langer op de agenda staan hee.
Veilige rit naar huis!

Ilse Boschmans

Tot op vandaag jullie verhalen met veel interesse gelezen. Ik wens jullie nog een fijne laatste avond toe en voor morgen een veilige terugreis naar huis.

Hans Van de Vyver

Dat ging snel!